יום שני, ספטמבר 29, 2008

כרטיס להופעת החיפושיות שבוטלה בשנת 1964

מגן דוד מופיע (לא ברור לשם מה) על גבי כרטיס כניסה להופעת החיפושיות בארץ מ- 1964 שלא התקיימה בגלל שכמה פוליטיקאים אמרו שהם חוששים שהחיפושיות יקלקלו את הנוער הנפלא שלנו. בינתיים למדנו שפוליטיקאים חוששים רק מזה שלא יצביעו עבורם, אבל אז היינו תמימים... 

יום ראשון, ספטמבר 28, 2008

הכהן הגדול

מגן דוד מופיע על גבי שנה טובה נושנה מן האוסף הגדול של המעצב החיפאי חיים שטייר. על גבי התמונה אנו רואים ציור של הכהן הגדול הנושא על החזה את החושן שבו היו מקובעים האורים והתומים, שתים עשרה אבנים טובות כנגד שנים עשר השבטים. התמונה מתפרסמת כאן באדיבותו של חיים שטייר.

יום שבת, ספטמבר 27, 2008

ברכת שנה טובה מארה''ב

מגן דוד צהוב על גבי ברכת שנה טובה בעברית אנגלית ויידיש - כל הזכויות שמורות לניצה וולפנזון שהוסיפה את ההסבר הבא:

הברכה התקבלה בבית הורי מקרובי משפחה בארה''ב , בשנת 1947.   היו אלה צאצאים שהשתייכו למשפחת סבתי שבחרו להתגורר בארה''ב  ולא בראשון לציון, כמותה.  היא נמנתה  בין תושבי ראשון לציון בראשיתה. רוב כרטיסי הברכה שהתקבלו באותה תקופה מארה''ב נכתבו בחלקם בשפת האידיש.

יום שישי, ספטמבר 26, 2008

ברכת שנה טובה בצורת שטר

מגן דוד על גבי ברכת שנה טובה בצורת שטר - כל הזכויות שמורות לניצה וולפנזון שהוסיפה את ההסבר הבא:


שנה טובה מיוחדת במינה ששלחו לאבי  (דוד הורביץ ז''ל) קרובי משפחה בארה''ב בחודש תשרי תרפ''ו ספטמבר 1925 -  שטר כתוב אידיש ובאמצעו מגן דוד.

תרגום תמציתי:

נרשם בספר החיים מס. 120.

אבינו שבשמים נא לשלם כנגד שטר-פרימא לפקודת ה' יעקב הורביץ עבור כולכם הורביץ   (כל ההורביצים)  את הסך של 120 שנים טובות  (ובכתב יד במילים) מאה ועשרים במזומן אני מאחל מכל הלב ברכה והצלחה לשנה החדשה.

ישלח בבנק ה''כל יכול לגביה''. 

בצד במקום חותמות  ישנם הפורטרטים של המיליונר אוסקר שטראוס הברון רוטשילד ופנחס רוטנברג .


יום חמישי, ספטמבר 25, 2008

האגוד הארצי לימאים

סיכת דש נושנה של האגוד הארצי לימאים ועליה סמל האגוד שמורכב ממגן דוד ובתוכו עוגן. 

באדיבות גדעון מפורום קולקט

יום רביעי, ספטמבר 24, 2008

בית לחם


כוכב מרי שנראה בדיוק כמו מגן דוד "מלא" מתנוסס על גבי בול* אמריקאי שיצא בשנת 1986 לרגל חג המולד, ואשר נראה כאן ליד חותמת של בית לחם שבפנסילבניה, שנקראת על שם בית לחם המקראית, שבה נולד ישו התינוק, שמוחזק בציור שעל גבי הבול בחיק אמו, שהיא המדונה המקורית, לא זו שמזמרת. על פי הברית החדשה כוכב מרי הנחה את שלושת חכמי המזרח בדרכם, רכובים על גמליהם, להודיע לבתולה על הולדת ישו, אלא שכוכב בית לחם מקבל באמנות הנוצרית מספר משתנה של קדקודים:

כוכב בית לחם בצורת פנטגרמה
בכתב יד מאויר מן המאה ה-13 שנקרא בשם
Berthold Sacramentary

*הבול מתפרסם כאן באדיבותו של גדעון מפורום קולקט 

יום שלישי, ספטמבר 23, 2008

מעצבת הבולים לינדה לו


לינדה לו מארה"ב הפנתה אותי לבולי מגן דוד שהיא מעצבת וזהו אחד מהם. 

כל הזכויות שמורות ללינדה לו 2008

יום שני, ספטמבר 22, 2008

אליאס כץ

להלן מכתב שקיבלתי מדובוש מכפר עזה: 


בתמונה אליאס כץ, זוכה מדלית זהב באולימפידת פריז 1924 במקורו מפינלנד, הוא מופיע ב"היכל" הכבוד" של ספורטאים יהודים ומונצח במוזיאון התהילה במכון וינגייט. 

  Credit:  International Jewish Sports Hall of Fame, Netanya, Israel.

J. Siegman

אגב גם הלוגו שלהם הוא מגן דוד

http://www.jewishsports.net/BioPages/EliasKatz.htm

  אליאס כץ היה אחראי על האימון של  נבחרת האתלטיקה של ישראל לקראת אולימפידת לונדון ב 1948

אבל קרו שני דברים האחד הוא נרצח ע"י ערבי ב 24.12.1947 כשסיים להקרין סרט במחנה צבאי בריטי ליד עזה, (במקצועו הוא היה מקרין סרטים). נקבר ברמת גן. הדבר השני, ישראל לא הוזמנה להשתתף באולימפידת לונדון

בגלל שלא היה כביכול לבריטים ברור  אם להתייחס לנבחרת שלנו כאל פלשתינים או כאל ישראלים.

 

יום ראשון, ספטמבר 21, 2008

שושן צחור נוצרי


על גבי בול המדונה מלוקסמבורג משנת 1945 פזורים מגני דוד ושושנים צחורות לסירוגין כמסגרת שמקיפה ציור של מריה וישו בנה התינוק בחיקה. הנצרות מייחסת משמעות של טוהר ובתולין לשושן הצחור, ובאמנות הנוצרית פרח זה מופיע כבן לוויה שכיח בציורי המדונה. המגן דוד נקרא אצלם לעתים בשם כוכבה של מרי. גם היהדות קושרת בין המגן דוד לשושן הצחור, כפי שניתן למצוא במחקרו של אורי אופיר על מקורו היהודי של המגן דוד ממנורת המשכן (כפתור ופרח, כאשר כמה מפרשים חשובים מזהים את המלה פרח כשושן). תמונת הבול מתפרסמת כאן תודות לגדעון מפורום האספנים קולקט

יום שבת, ספטמבר 20, 2008

בית שלום

אני מודה לעיריית ירושלים על מבצע " בתים מבפנים-ירושלים פותחת דלתות" שנערך בימים 19-20 לספטמבר, ואשר בזכותו יצא לי להכיר את המגן דוד שמפאר את תקרת הכניסה לבית שלום ברחוב אחד העם 20 בירושלים. בית שלום נקרא על שם עו"ד שלום הורוביץ, שהביא את הקישוט הזה לפני כשישים שנים מבית כנסת בדמשק.  התמונה מתפרסמת כאן  באדיבות יצחק פיינגולד.

יום שישי, ספטמבר 19, 2008

לוגו וטרינרי

מגן דוד מקיף צלליות של כלב וחתול - זה הלוגו של השירות הוטרינרי לחיסון ועיקור בעלי חיים ביתיים. התמונה באדיבות מקס נתנס מקיבוץ מצובה שפרסם אותה בפליקר. הפנה אותי אליה דובוש מכפר עזה ואני מודה לו על כך 

יום חמישי, ספטמבר 18, 2008

אודות הקשר שבין המגן דוד למזלות


בול המזלות שעל שובלו מגני דוד רבים מופיע לפנינו באדיבותו של חיים שטייר והוא נמנה על האוסף שלו. אני מודה לחיים שטייר על שהפנה את תשומת לבי לקשר שבין המזלות למגן דוד שמגולם בבול זה.  

הקשר שבין אסטרולוגיה/אסטרונומיה קדומה לבין צורת המגן דוד נרמז כבר בחותם גליל שומרי משנת 2700 לפנה"ס שבו מופיע המגן דוד כמעין שמש שמוקפת בכוכבים. 

בפסיפס רומי מן המאה השלישית לספירה שנתגלה בטוניס, ומוצג שם במוזיאון ברדו, מופיעים המזלות בתוך ומסביב להקסגרמה. 

ראו גם מסמך אסטרולוגי מתקופת הבבלים ועליו כמה הקסגרמות. המסמך נתגלה בנינוה והוא מוצג כיום בבריטיש מוזיאום בלונדון.

בספר "צוואת שלמה" (מן המאה הראשונה לספירה)  מסופר ששלמה המלך לכד שד באמצעות חותם שקיבל מן הקב"ה. באמצעות חותם זה הכריח שדים שונים לעזור לו במלאכת הקמת בית המקדש.

בפיסקה העשירית  בספר "צוואת שלמה" שואל שלמה את השד לאיזה מזל הוא כפוף  והלה עונה שהוא כפוף למזל דלי. בפסקה השבעים ושלישית מציג עצמו אחד המזלות בפני שלמה כראשון במזלות ששמו טלה.

הצורה המיוחסת לחותם שלמה היא צורת מגן דוד או צורת כוכב מחומש.

הבול יצא לאור בשנת 1961 בעיצובו של בלאושילד.


יום רביעי, ספטמבר 17, 2008

סיכת דש מאחד מהקונגרסים הציוניים


התמונה של מגן דוד על סיכת דש מאחד מהקונגרסים הציוניים מתפרסמת כאן באדיבותה של ניצה וולפנזון וכל הזכויות עליה שמורות לה.

להלן הסברה לתמונה:

אמי ז''ל נולדה בשנת 1986 בראשון לציון למשפחת אחד המייסדים של המושבה (זאב אברמוביץ). היתה חדורה רוח ציונית ונהגה לספר ולדבר על התקופה. בעזבונה מצאתי סיכה קטנטנה, בגודל של מילימטרים אחדים. לא ידעתי את טיבה, גם הסגר מאחור כבר איננו, לכן שאלתי והתעניינתי. המבינים בדבר הסבירו שזוהי סיכה שענדו על דש בגדם הנציגים בקונגרסים הציוניים. ואם בין המשולשים של המגן דוד ישנם כוכבים קטנים הרי היא מהקונגרסים הראשונים. איני יודעת כיצד הגיעה לידיה של אמי ואני שומרת עליה מכל משמר. לצורך קבלת תמונה סרקתי אותה והגדלתי מאוד.

מייסדי רשל"צ


התמונה של מגן דוד על מסמך  מייסדי רשל"צ מתפרסמת כאן באדיבותה של ניצה וולפנזון וכל הזכויות עליה שמורות לה.

להלן הסברה לתמונה: 

לקחתי לידי את המסמך בן 100השנים כדי לצלמו - וכמעט התפורר. מי ששמר עליו לפנַי קיפל אותו , ועכשיו כל קפל יוצר חתך, כדרכו של נייר שמקופל במקום המתאים כדי לחתוך ללא מספריים - על אחת וכמה נייר מצהיב, חלש ו''זקן''. הודפס בשנת 1907 לרגל מלאת 25 שנה לראשון לציון. ומדוע המסמך שמור על ידי? - כי אני גאה להיות נינתו של המייסד זאב אברמוביץ, שתמונתו מופיעה על יד האות מ' בתרמ''ב.  בתחתית הדף ישנו המגן דוד ובתוכו המילה ציון, שהם ביטוי לערגתם של החלוצים לארץ ישראל. אני חולקת כבוד ויקר לפועלם של מחדשי ההתיישבות בארץ, הקרבתם ונחישותם.  

יום שלישי, ספטמבר 16, 2008

סמל אגודת הבריאות



התמונה של סמל אגודת הבריאות באדיבותה של ניצה וולפנזון וכל הזכויות עליה שמורות לה
להלן הסברה לתמונה:
בשנות הארבעים הייתי תלמידה בבית הספר היסודי בראשון לציון (היום בית הספר היסודי ''חביב'' שחוגג 121 שנה להיווסדו). בתקופה ההיא היתה אחות שהיתה נוכחת בבית הספר בכל שעות הלימודים ו''חדר האחות'' היה כעין ה''מפקדה'' שממנה יצאו כל ההוראות לשמירת הבריאות והנקיון. כדי לסייע לה בתפקידה הוקמה אגודת תלמידים בשם ''אגודת הבריאות''. תלמידים שהשתייכו לאגודה קיבלו את סמל האגודה (א.ב. בתוך מגן דוד בצבע אדום), נשאו אותו בכבוד על דש החולצה ומילאו את התפקידים שנתן''ראש אגודת הבריאות''. למשל, בבוקרבעת מסדר הבוקר לפני תחילת הלימודים, עברו בין השורות ובדקו אם הנעליים מצוחצחות, אם צפורני הידיים גזוזות ונקיות, ואם בשקית האוכל ישנה מפית ואם הממחטה לא נשכחה בבית. תפקיד נוסף היה קשור לשמירת הנקיון בחצר בית הספר. חברי אגודת הבריאות הסתובבו עם דוקרנים ארוכים ואספו באמצעותם קליפות תפוזים, ניירות וכו'. גם הימנון מיוחד היה לאגודת הבריאות. חברה, שהיתה ראש אגודת הבריאות בזמני, מיטיבה לזכור את המילים והמנגינה וגאה על התפקיד הרם שמילאה בשחר נעוריה

תעודת אות הספורט


תמונות מגן דוד הקשורות לאות הספורט מתפרסמות כאן באדיבותה של ניצה וולפנזון וכל הזכויות עליהן שמורות לה.

להלן הסבריה לתמונות:

בשנות הארבעים הייתי תלמידה בבית הספר היסודי בראשון לציון (היום בית הספר היסודי ''חביב'' שחוגג 121 שנה להיווסדו). במסגרת שעורי ההתעמלות, עם המורה זיגי הזכור לטוב, נערך מדי שנה יום ספורט

לציון הישגיהם של הספורטאים הבולטים. נערכו תחרויות בריצה, קפיצה, זריקה (כדור הוקי), הליכה ותרגילי התעמלות, והתוצאות הטובות ביותר נרשמו בתעודה מיוחדת ''תעודת אות הספורט'' שנמסרה לבעלי ההישגים האלה. יחד עם התעודה קיבלנו גם סמל עשוי ממתכת ועליו הסמל של אות הספורט

בול הקרן הקיימת לישראל עם הסמל של אות הספורט הודבק גם הוא על התעודה, שהוצאה מטעם הועד הלאומי לכנסת ישראל, המחלקה להכשרה גופנית.

בידי נשמרו 2 תעודות שקיבלתי, אחת מהן משנת 1946

יום הספורט נערך ב''מגרש מכבי'' משום שבבית הספר לא היה מגרש מתאים עם מסלולים מסומנים, ארגז חול וכו'. היום הוקם על המגרש והריסות בית המכבי בית העיריה החדש, וזכיתי שעל קיר פסיפס שמוצב בסמוך מונצחת תמונה שבה אני נראית רצה בתחרות ביום ספורט בשנת 1949, ומגיעה במקום ראשון

סמל אות הספורט

בול קק''ל אות הספורט

יום שני, ספטמבר 15, 2008

שישה כיוונים

לפניכם תמונה של עבודה של דבורית בן שאול שממחישה את מקורו של הביטוי מגן דוד. העבודה תשתתף בעוד ימים אחדים בתערוכה בשם שישה כיוונים באוניברסיטת מרילנד בארה"ב. זוהי תערוכת המשך לתערוכת אלבום מגן דוד שיזמתי עם האוצרת עמילי גלבמן ל פני חודשים אחדים בבית העיתונאים בת"א

לפרטים: http://israblog.nana10.co.il/583201http://israblog.nana10.co.il/583201

אוצרת התערוכה :עמילי גלבמן

משתתפים:

אביבה בייגל

אהוד שחורי

אורית מנור

דבורית בן שאול

דיק בן דור

דניאל אבוקסיס

פרופ' זמירה מברך

חדוה זלוטר

יעקב פורת

ישראלה אנגל

לוסי אלקויטי

ענת כהן אחדות

מאיר סלומון

מיכל אשכנזי

מירי לביא

דר' מרטין קיזלשטיין

נאוה סידון

נעמי רותם

סבינה סעד

ענבל קורץ

ענת קדם

עמוס פלאוט

עמילי גלבמן

רות ערמוני

רחל בן חור

תמי אלקון

תמי סואץ

דר' תמי רכטר

תמר פריש

יום ראשון, ספטמבר 14, 2008

יהלום הלאום

כל הזכויות שמורות לחוה גדיש 2008

חוה מתגוררת בחדרה

להלן קטע מתוך מכתב ששלחה לי

 אסון המעבורת קולומביה, בה נספה האסטרונאוט הישראלי הראשון, אילן רמון ז''ל, השפיע עלי מאד, כשם שהשפיע על כולנו כישראלים וכבני אדם. אולם אצלי היתה למותו הטרגי של אילן רמון  השפעה רבה גם על יצירתי האמנותית. אמנם המשכתי לצייר נופים, אולם אלה היו נופים שונים, נופים של עולמות אחרים, נופי בראשית אפילו קצת סוריאליסטים. עזבתי את הקרקע המוצקה של המציאות הריאלית ועברתי למציאות אחרת – וירטואלית. די מהר התחלתי לצייר את הציור ''טיסה בחלל''. בציור זה חל מפנה ביצירתי האמנותית ודרכו הגעתי לסגנון יצירה שונה מאד ממה שציירתי קודם.  בשנים האחרונות יש בציורי  יסודות של קונסטרוקציות מרחפות בתוך מרחב פורץ גבולות. הציורים שלי עוסקים בחלל, במחזוריות של הטבע ובאינסופיות של היקום ולהדגשת האין סוף אני נעזרת ביסודות הפרספקטיבה. 

טכניקת הציור היא צבעי שמן על בד, דיקט, מזונית.

ראו יצירות נוספות של חווה גדיש:

http://flickr.com/photos/zeevveez/sets/72157607297432761

נ.ב.

הציור נקרא:  ''יהלום הלאום'', משום שאני רואה בו נכס יקר של עם ישראל,

     ששמר על העם וליכד אותו באלפיים שנות הגלות.

     גם היום כמו בעבר משמש הוא כסמל רב עוצמה.

     עד כדי כך שגם הגויים רואים בו את הסמל שלנו

     ומנסים להשתמש בו נגדנו, כמו בטלאי הצהוב, למשל.

     הציור שמן על קנווס בגודל  90 על 90 ס''מ


טרומפלדור

ארכיונאית חצר תל-חי, עדנה שוחט, כתבה מאמר על  מרדף שלה אחר שוקולד טרומפלדור ובו היא מספרת שנתקלה אצל האספן גבריאל דברה, תושב הרצליה, בפסל ראש של טרומפלדור מוקף מגן דוד. הפנה אותי לכתבה זו דובוש מכפר עזה.

יום שבת, ספטמבר 13, 2008

הפסל די קלמנטס

הפסל די קלמנטס ( יליד 1947 , תושב שיקגו) הקים לפני חודשים אחדים אנדרטה לשואה בפלם ספרינגס קליפורניה. הוא הציב שבע דמויות מברונזה על גבי מגן דוד (טלאי צהוב) משיש בגודל של כעשרה מטרים. הדמויות מייצגות: התנגדות, בקשת רחמים, תפילה, גסיסה וחוסר אונים (הנער מגטו ורשה).

ראו תמונות

כנס עולמי של ילדי בוכנוולד

מגן דוד מופיע בחותמת דואר ששלח לי דובוש מכפר עזה עם ההסבר הבא:

ראיתי אצלך בבלוג מ 11.5.08 ששמת גלויה של יוסי רגב שחולקה בכנס בוכנוולד 1990 .  הנה חותמת דואר מהאוסף שלי  שנקראת "חותמת אירוע" מ1995 שהוכנה לציון "כנס עולמי של ילדי בוכנוולד"  ב - 4.4.1995  ד' ניסן תשכ"ח.   הסיפור של חותמות אירוע פרטיות: מארגנים של אירועים שונים (כנסים, ועידות, יובלות וטכסים למיניהם) יכולים לפנות לדואר (השרות הבולאי) ולבקש  בתשלום (לא גבוה) חותמת מיוחדת לציון האירוע . את עיצוב החותמת יכול הגוף המזמין  להציע ולהכין, או לבקש מהשרות הבולאי להכין עבורם את החותמת לפי המידע שמוסרים. לפעמים, אם האירוע הוא ממלכתי ולדואר יש בו עניין מיוחד או שהדואר שותף לו, נהוג לפתוח במקום סניף דואר (דלפק דואר) ולבצע עבור חובבי הבולים פעולות דואר כגון שליחת מעטפות ממקום האירוע. (לא במקרה הזה).

יום שישי, ספטמבר 12, 2008

כינור ציון

חתיכת הסטוריה: מגן דוד על גבי חוברת תווים משנת תרפ"ב 1922

שימו לב למחיר שנקוב בגרוש מיל שהוא מאית הלירה המצרית ששימשה את תושבי הארץ בשנים 1918 עד 1927

כל הזכויות שמורות לניצה וולפנזון, שהחוברת נכללת באוסף שלה.

ניצה כתבה לי

את הספר הקטן הזה קיבלתי מאמי ז''ל כמזכרת ללילות שבילינו על המרפסת שהובילה למקלט בימים שהמצרים הפציצו את תל אביב וראשון לציון. היא היתה ילידת ראשון לציון 1896 והספר היה בידיה.  ישנם בו השירים ''התקווה'' של אימבר (כל הבתים) ''חושו אחים חושו'', ועוד שירים ציוניים מראשית ההתישבות

יום חמישי, ספטמבר 11, 2008

הקסגרמה וגלגל המזלות

במסגרת מחקרי בעניין המגן דוד (הקסגרמה) פיתחתי תחושת בטן לגבי הקשר העמוק שבינו לבין גלגל המזלות, קשר שמתבטא למשל בפסיפס שנתגלה בביר חנה שבטוניסיה ומוצג במוזיאון ברדו שם. לפיכך התחלתי לאסוף חומרים לגבי גלגל המזלות בשני בלוגים חדשים שפתחתי, האחד מוקדש למזל עקרב ואילו השני למזל דגים. וכך קרה שהגעתי לדפי פליקר של אהרן, ובהם חמש תמונות של שליטי המזלות, כפי שנסרקו מספר אסטרולוגיה נושן. לפניכם אחת מתמונות אלה שמראה את שליטתו של מרס במזלות טלה ועקרב. אבל מה  בדיוק תפקידה של ההקסגרמה שמכסה את אזור חלציו של מרס?

יום רביעי, ספטמבר 10, 2008

זומבי

טלאי צהוב מופיע על חזה של דמות ביצירה של משה גבעתי משנת 2000, אקריליק על בד, 120X130 .

משה גבעתי נולד בחדרה, בשם משה הכהן וקסלר בשנת 1934 והוא מתגורר כיום בת"א.

כל הזכויות שמורות לאוסף שיף, תל אביב.

יום שלישי, ספטמבר 09, 2008

הלל קוק המכונה פטר ברגסון

טלאי צהוב מופיע על גבי ספר שמוקדש לעלילותיו של הלל קוק, המכונה פטר ברגסון, שהצליח לקעקע את חומות השתיקה שהקיפו בארה"ב את המידע על השמדת היהודים בידי הנאצים. הספר נכתב בידי דוד וויימן ורפאל מדוף והוא נקרא (בתרגומי) מרוץ נגד המוות: פטר ברגסון, אמריקה והשואה.

התמונה מתפרסמת כאן באדיבות רפאל מדוף.

זכויות היוצרים שמורות לדוד וויימן ורפאל מדוף 2008.

יום שני, ספטמבר 08, 2008

המגן של דוד דאור

מגן דוד על גבי עטיפת "שירת רבים", דיסק פיוטים של דוד דאור. רשת "סטימצקי" קיבלה מ"הד ארצי" היתר למכירה בלעדית של הדיסק למשך חודש, ולאחר מכן הדיסק יופץ בשאר החנויות. זו הסיבה לכך שהדיסק והמגן דוד שעליו מוצגים בצורה כל כך חגיגית ומושכת עין בחלון הראווה של חנות סטימצקי ברחוב המלך ג'ורג' בירושלים. 

יום ראשון, ספטמבר 07, 2008

מגן דוד בעבודת טלאים


מגן דוד בעבודת טלאים 
שמצאתי בביתו של חבר. 
מאחר ואינני מאמין
שיש עוד עבודה שהיא זהה לזו 
ניתן לומר שמדובר במוצר ייחודי

יום שבת, ספטמבר 06, 2008

שמיטה

הלוגו של "נדיבי ארץ, הקרן הישראלית לשמיטת כספים" הוא בצורת מגן דוד עשוי מכפות ידיים. כנראה שהמעצב  התכוון לומר ששש כפות הידיים מסמלות שש שנים ואילו החור הלבן שבמרכז מסמל את השנה השביעית. בנוסף כאשר היד פשוטה החפץ שהחזיקה נשמט, ולכן, ככל הנראה, נקראת השנה השביעית בשם שנת שמיטה

יום שישי, ספטמבר 05, 2008

מגן דוד עם צלב בתוכו



את התמונה של שער הספר שעליו מגן דוד עם צלב בתוכו שלח לי דובוש מכפר עזה, שגם צרף את ההסבר הבא:
ידידי פרופ' אורי ביאלר מירושלים כתב ספר בשם זה. על השער מגן דוד. הוצאה לאור
Cross On The Star Of David: The Christian World In Israel's Foreign Policy, 1948-1967 (Indiana Series in Middle East Studies)
Publisher: Bloomington, IN : Indiana University Press, c2005.
עוד פרטים
http://isbndb.com/d/book/cross_on_the_star_of_david.html
אגב הספר הופיע גם בעברית בהוצ' יד בן צבי, תשס"ו אבל ללא מגן דוד בשער
שמו המלא של הספר בעברית צלב במגן דוד - העולם הנוצרי במדיניות החוץ של ישראל 1967-1948
התמונה מתפרסמת באדיבותו של פרופ' אורי ביאלר

יום חמישי, ספטמבר 04, 2008

מזוזה מהודו


טובים השניים מן האחד: שני מגני דוד על גבי מזוזה מהודו, בת למעלה ממאה שנה, שקנתה הציירת סבינה סעד בחנות עתיקות ביפו.
כל הזכויות שמורות סבינה סעד 2008

יום רביעי, ספטמבר 03, 2008

צדפים


התמונה של מגן דוד עשוי מצדפים על קיר בנין המשטרה בנוה שאנן שבחיפה מתפרסמת כאן באדיבות ניצה וולפנזון וכל הזכויות עליה שמורות לה. ניצה כתבה לדובוש מכפר עזה (ששלח לי את מכתבה, ברשותה):
הבניין על יד מגדל המים בנווה שאנן. ראיתי בניין קטן מכוסה, כנראה בגלל שיפוץ. הצצתי והצלחתי לצלם חלק מהשלט ולהבין מהו הבניין.

על השלט נכתב: רחוב הגליל 91 , בנין משטרת היישובים היהודיים שהוקמה בשנת 1936

יום שלישי, ספטמבר 02, 2008

שעשועי מצלמה


מעגל של מגני דוד שחורים על רקע לבן ועוד מגן דוד שחור במרכז - זה מה שקורה כאשר הציירת סבינה סעד משתעשעת עם המצלמה שלה
כל הזכויות שמורות לסבינה סעד 2008
ראו עוד כמה תמונות בסדרה זו בפליקר

יום שני, ספטמבר 01, 2008

גור אריה יהודה



שני אריות
שני טווסים
שני דקלים
וכוכב אחד בן שש קצוות
כל הזכויות שמורות לידידתי הוותיקה דבורית בן שאול שהעניקה לי יצירה זו במתנה ואני מודה לה על כך