יום שני, אוקטובר 26, 2009

מגן דוד של יהודי קוצ'ין בהודו

קישוט לשמחת תורה
צילם: תאופיק זכריה, סופר סת"ם הודי, וכל הזכויות שמורות לו

יום ראשון, אוקטובר 18, 2009

שעון מגן דוד

הקדקודים של המגן דוד מראים את השעות הזוגיות
הזוויות שביניהם את השעות הפרדיות

יום שבת, אוקטובר 17, 2009

יום שישי, אוקטובר 16, 2009

מגן דוד של פועלי ציון

כרטיס חבר ביידיש של מפלגת "פועלי ציון". ככל הנראה מפולין, קרקוב
כל הזכויות שמורות לעודד ישראלי 2009

יום שלישי, אוקטובר 06, 2009

מגני דוד בפסיפס לוד




מגני דוד כמסגרת לבעלי חיים על רצפת פסיפס רומית בגודל מאה ושמונים מטרים רבועים מן המאה השלישית-רביעית לספירה שנתגלתה בלוד על ידי מרים אבישר בשנת 1996 .
למרות שלכאורה המגן דוד עשוי מקוים עגלגלים שימו לב שהוא מקיף משושה שמוקף בששה משולשים, שזו צורה שנמצאת בכל מגן דוד "ריק" שמורכב משני משולשים שווי צלעות, אלא שכאן יש דגם של סרטים קלועים המכונה בלועזית Guilloche בין המשושה לבין המשולשים.
התמונות מתפרסמות כאן באדיבות עודד ישראלי וכל הזכויות עליהן שמורות לו

יום שני, אוקטובר 05, 2009


מגן דוד מתנוסס על כיסוי הקטיפה של ספר תורה בציור שמן על בד שכותרתו "תורה ציווה לנו משה מורשה קהילת יעקב" [דברים ל"ג ,ד]. הציור מבוסס על פרשת: וזאת הברכה, שנקראת בשמחת תורה. ברקע נשקף נוף ירושלים.

אהובה קליין (c)

מגן דוד על גבי הגביע של בנימין


מופיע מגן דוד על גבי הגביע של בנימין בציור שכותרתו "גילוי גביע בנימין" ואשר מבוסס על הסיפור המפורט בספר בראשית [מד, יא- יג]
הציור הוא מאת: אהובה קליין (c) [צבעי שמן על בד]

יום חמישי, אוקטובר 01, 2009

מגן דוד מסמל זוגיות

יצירה של זאק יתרו, אמן ישראלי שחי בניו יורק, שמדגישה את אחת המשמעויות המרכזיות של המגן דוד כסמל של אחדות בין הניגודים בכלל, וכסמל של אחדות הניגודים בין גבר ואישה בפרט. הכיתוב מסביב:

לא איש בלא אשה, לא אשה בלא איש ולא שניהם בלא שכינה.


כל הזכויות שמורות ל זאק יתרו 2009


גבר ואישה
בגרפיקה מקובל לאפיין גבר במשולש שקדקודו כלפי מטה
ואישה במשולש שקדקודו כלפי מעלה
וכך גם בפילוסופיה ההודית


צילם: זאב ברקן


פסל מאת יוסף תמיר (c)
 משולש שקדקודו כלפי מטה מייצג גבר
משולש שקדקודו כלפי מעלה מייצג אישה 
כל אחד לבד

פסל מאת יוסף תמיר (c)  
 משולש שקדקודו כלפי מטה מייצג גבר
משולש שקדקודו כלפי מעלה מייצג אישה 
השתלבות המשולשים

לפי הפירוש שמעניק יוסף תמיר בפסלו לאחדות הניגודים של הגבר והאישה ניתן מעתה לפרש את הפסוק על בריאת האישה [בראשית ב, כא-כב]
 כאילו הצלע נלקחה לא מבית החזה של האדם, אלא מן המשולש שמייצג את האדם, שבו יש [במגן דוד] שלש צלעות שוות. מצלע הנדסית זו  נבנה המשולש השני... רק בכיוון ההפוך.