יום שבת, נובמבר 28, 2009

מגני דוד משובצים בקערה

קערת עץ משובצת במגיני דוד גדולים ובתוכם משובצים מגני דוד זעירים. ככל הנראה הקערה נעשתה במחצית הראשונה של המאה ה-20. השיבוץ עשוי בעצם\שנהב וצדף. החלק המרכזי של הקערה קמור
כל הזכויות שמורות ליהושע זלוטניק 2009

יום רביעי, נובמבר 25, 2009

מגן-דוד במכתב תודה ליוסף טרומפלדור

מגן-דוד למעלה מימין במכתב תודה והערכה שהגישו התלמידים חניכי החוג הציוני בפיאטוגורסק ליוסף טרומפלדור לרגל נסיעתו לארץ-ישראל.

התמונה מתפרסמת כאן באדיבות עודד ישראלי

יום שבת, נובמבר 21, 2009

מגן דוד בלב מנדרינה

מקרוב


צילום מאקרו
אני מודה לבן שלי, שיר, שגילה את המגן דוד הזה במהלך הכנת מיץ המנדרינות של הבוקר

ציורי טלאי צהוב מאת בנימין פלג














כל הזכויות שמורות לבנימין פלג 2009

יום רביעי, נובמבר 18, 2009

המקור לסימון J בטלאי הצהוב?

בתמונה: דרכון של יהודיה מגרמניה עם האות J

התמונה באדיבות סטפני קומפורט מפליקר, אספנית הגלויות ההיסטוריות היהודיות. סטפני פרסמה אותה כי נדמה היה לה שיודעים בעולם על הבנקאים השוויצריים שגנבו את רכושם של היהודים, אבל לא כל כך יודעים על חלקם של השוויצרים בשואה. להלן מה שכתבה סטפני קומפורט מתחת לתמונה בפליקר:

"לאחר עלייתו לשלטון של משטר היטלר בגרמניה, קבוצות פרו נאציות בשווייץ הפנו את תשומת לבן ליהודים המתגוררים בשווייץ, אשר מנו 9,803 מתוך אוכלוסייה של מעל 4 מיליון.

אחר כך התחילו בתעמולה אנטישמית ובמסע גידופים, אם כי מעשי האלימות היו רק נחלתו של מיעוט קטן. היו אז שוויצרים רבים ששמחו לשמוע שקרים על היהודים. השוויצרים היו בעיצומו של משבר כלכלי וחששו מאבטלה בקנה מידה עצום כמו גם מהכוח של הרייך השלישי. פחדים תאומים אלה התערבבו כך שההתנגדות להכנסת פליטים יהודים גדלה באין מפריע. בעקבות הסיפוח הגרמני של אוסטריה ב-1938, הגיעו 3,000 יהודים אוסטרים לשווייץ, ורוב הקנטונים סירבו לקבלם.

לאחר מכן שוויץ התחילה לא לאפשר כניסת יהודים אליה, וחיילים ממשמר הגבול הגרמני סייעו בסתר ליהודים לעבור את הגבול לתוך שוויץ. ברן הציעה לברלין להנפיק אשרות כדי לשלוט במספר האזרחים הגרמנים הנכנסים לשוויץ, אך הגרמנים סירבו. המשא ומתן בין שתי המדינות הוביל את הגרמנים להסכים לסמן את "שאינם ארים" באות J . סוכם שדרכונים אלה לא יהיו בתוקף לצורך הכניסה לשוויץ אלא בליווי ויזה שוויצרית. גרמניה דרשה שוויון זכויות ודרישתה נתקבלה ונכתבה ב"פרוטוקול הסופי" אף כי העניין כולו לא פורסם בציבור. העיתונות לא קיבלה הודעה על העסקה של האות "J"שסוכמה סופית ב10 בנובמבר 1938 – ממש לאחר שהחלה הרדיפה הנרחבת של היהודים ברייך השלישי.

שוויץ הכניסה אבחנה נוספת ועדינה יותר שקבעה כי זרים "שהיו תחת איום מסיבות גזעיות בלבד" לא יהיו מוכרים כפליטים פוליטיים ולא יוכלו לתבוע זכות מקלט פוליטי. במהלך המלחמה כולה רק 29,000 יהודים הורשו באופן רשמי לשהות בשוויצריה.

הערה של בעל הבלוג, זאב ברקן:

ככל הנראה זהו המקור לאות J שהופיע לאחר מכן בטלאי הצהוב.

מגן דוד בסמל מועדון ספורט רומני שנוסד בשנת 1920

בתחילת המאה הקודמת היו ברומניה מועדוני ספורט יהודים, כמו: מכבי בוקרשט, הגיבור קלוז', (ראו תמונה, עם מגן דוד) מכבי הכוח יאשי, בר כוכבא סאטו מארה וקדימה טימישוארה.

התמונה באדיבות סטפני קומפורט מפליקר

יום רביעי, נובמבר 04, 2009

מגן דוד בצורת כלוב

תלת ממד
33*28*45
עץ וצבעי אקריליק

--
Sabina Saad - סבינה סעד
נייד: 052-5844597
Phone: 972-8-9410231
Moshav Ramot-Meir,76832, Israel