יום ראשון, יוני 01, 2008

הודעה לעיתונות

דגם מנורת המשכן

מיצג מרהיב בירושלים:

"אור מן המשכן"

לרגל אירועי יום ירושלים יוצב בכיכר ספרא שעל יד העירייה מיצג מיוחד במינו, אשר יציג וימחיש בפנינו את המקור הקדום ביותר של סמלו הנצחי של עם ישראל – המגן דוד.

מדובר ב-12 עמודים מוארים, שהוצגו לראשונה לעיני האומה באירוע הפתיחה של יום העצמאות ה-60 של מדינת ישראל - כאשר עשרות רקדנים חוללו סביבם על הרחבה שבהר הרצל. 12 עמודי זהב ואור, המגלמים בתוכם היסטוריה בת אלפי שנים, ומטילים סביבם מחול של צלליות, מחול אשר כמוהו נראה לאחרונה בירושלים לפני 2000 שנה, בלבו של בית המקדש.

שכן היצירות הללו עוצבו על פי דגם עתיק ומקודש: קני המנורה שניצבה במשכן ה' ובבית המקדש. מחקרים בני זמננו והחוקר אורי אופיר , מהנדס במקצועו, אשר התעניין וחקר את מקור הסמל ' מגן דוד'

חשפו כי גביעי המנורה, המתוארים באופן מפורט בספר שמות פרק ל"ז, עוצבו על פי צורתו של השושן הצחור - פרח בעל שישה עלי כותרת המטיל צללית שצורתה, כן... מגן דוד!

כאשר דלקה המנורה, ריצדו למרגלותיה, על רצפת המקדש, שבע צלליות בעלות מתאר של מגן דוד - וכך נולד הסמל הלאומי המעטר עד היום את דגל המדינה!

ביום שלישי הקרוב, 3/6/08 בין השעות 16:00 ל- 23:00

בכיכר ספרא, יתחדש החיזיון הקדום, והמבקרים יוכלו לצפות במראה שניגלה לעיני הכהן הגדול לפני אלפי השנים: גביעי זהב נישאים מעל ראשם, ומרבד של מגני דוד נפרש לרגליהם.

המיצג הייחודי הוא פרי יוזמתו ויצירתו של האמן יניב שפירא, יליד ירושלים ודור עשירי בארץ ישראל, המתמחה בעיצובי זהב וכסף על פי מסורת ישראל.

יניב שפירא דיזנגוף 282 ת"א ,03-5464035

yaniv@yshapira.com www.yshapira.com

ראו באנגלית


אין תגובות: