האדריכלות של קבר הומיון בדלהי, הודו, נחשבת כמי שהשפיעה על האדריכלות של טאג' מהאל. קבר זה נבנה בשנים 1605-1613
ולא ברור אם מגיני הדוד שמתנוססים באופן כל כך בולט בשני צדדיו של השער הם בהשראה הודית או פרסית
מצאתי בעמוד ארבעים ושש בספר חותם שלמה בעריכת ד"ר רחל מילשטיין בהוצאת מגדל דוד, המוזיאון לתולדות ירושלים,
הסבר ממצה על הסיבה להופעת ההקסגרמות במקום זה
אותו מוטיב עצמו גדול ובולט הרבה יותר משובץ באבן אדומה סביב כל חזיתות המאוזוליאום של הסולטן המוגולי הומאיון שנבנה בדלהי ב1565 לערך. הסולטן אכבר בן הומאיון שבימיו נבנה המאוזוליאום היה, כאביו, חובב נלהב של תורת הכוכבים והמזלות וכן ניסה להביא לשילובם של הנתינים ההינדים ותרבותם במדינה המוגולית כיוון שבדתות ההינדיות נודעו להקסגרמה משמעויות קוסמיות חשובות הרי ששילוב המסורות המקומיות והאיסלאמיות הביא לשימוש תדיר ורב הדר בצורות החותם על מונומנטים מימי אכבר. אחת הדוגמאות המעניינות ביותר היא המגן האישי של אכבר עצמו שעליו משובצים בזהב השמש ותריסר המזלות ולידו מופיע התאריך 1594 בתוך חותם שלמה
התמונה באדיבות אנדי מייסון מפליקר
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה