יום שבת, אוגוסט 09, 2008

דרורה וייצמן גלויה לתערוכת צבע טרי, 2008

התמונה של גלויה עם מגן דוד מתפרסמת באדיבות האמנית ילידת ישראל, 1956, דרורה וייצמן וכל הזכויות עליה שמורות לה. דרורה כתבה לי כי היצירה

מורכבת ממגן דוד רשום בעט שחור ע"י שבלונה. ברקע פסים בצבעי מים, במן התקרבות לדגל האמריקאי, וטקסט מחדשות היום. צירוף המילים החוזר על עצמו בחדשות היום הוא: סוגיות הליבה.

מה שהרשים אותי בעיקר ביצירה זו הוא דווקא הטקסט המשעשע בשבלוניותו:

14.01.08

מגדלי הגידולים החקלאיים עומדים חסרי אונים מול הקרה הצפויה הלילה. הדולר ירד היום לשפל חדש. נושאי הליבה על שולחן המשא ומתן עם הפלסתינאים. השאלה אינה אם יש או אין טילים וחיזבאללה בצפון אלא אם יש להם חשק להשתמש בהם. זה ספין שכולם נופלים לתוכו שכל סוגיות הליבה יעלו במשא ומתן עם כל הכבוד לליכוד ולימין הסהרורי מתנהל כאן תהליך שקול ותקיף. אנחנו נכנסים למשא ומתן על סוגיות הליבה. ששה חודשים דורכים על הסטודנטים, לכולם ברור שהימים הקרובים יכריעו בענין הזה. לכאורה זה רגע הסטורי. איילה חסון ערב טוב. קחו את ההחלטה בידבם. סוגיות הליבה.

אתמול צפיתי בחלקים ארוכים מטקס הפתיחה המדהים לאולימפיאדה בביג'ינג ושמתי לב לכך שהאירוע נוהל ללא קריין. חשבתי לי לתומי, שאם וכאשר תהיה אי פעם אולימפיאדה בישראל, לבטח יעלה איזה חיים יבין ויפציץ את העולם בקלישאות מהסוג המפורט בגלויה; כי להיות ישראלי כיום פירושו להיות מוצף במסרים שטוחים של התקשורת.

אין תגובות: