אחת המשמעויות העיקריות המיוחסות למגן דוד היא אחדות הניגודים.
המהר"ל מפראג (1520 -1609) עסק רבות בנושא זה אלא שלניגודים קרא "הפכים"
למשל, הוא מתייחס אל המספר שניים כמייצג "שתי קצוות של הפכים שאינם יכולים להתאחד ולהתחבר" ולעומתו השלוש "כמו ממוצע בין שניהם" הוא האמצע שמאחד את ההפכים שלפניו, והוא אלוהי, נצחי וקדוש. (בספר דרך חיים - פרק ג' משנה ג')
כמו כן הוא קובע שישראל נמשלים לאש והאומות למים, ואם מתערבים אלה באלה -המים מכבים את האש, ואם מתרחקים - האש מייבשת את המים. (בספר "נצח ישראל", פרק כה, עמ' קכח). הצגת האש והמים כניגודים מזכירה לי את המגן דוד כסמל אלכימי של מי אש (אש ומים).
צורת המגן דוד היא צורת עלי הכותרת של פרח השושן הצחור במבט מלמעלה, אך במבט מהצד היא נראית כמו סמל ה- FLEUR DE LIS
סמל השושן מופיע כמה פעמים על מצבת המהר"ל מפראג
שושן על מצבת המהר"ל מפראג-פרט
התמונות לעיל הן תמונות CC
שהעלה לויקיפדיה
MKPiekarska
(c)
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה