בעיתון הארץ הופיעה כתבה על ספרו של שמואל ורשבסקי ללכת עם לוגו שיצא לאור בהוצאת "ידיעות אחרונות". להלן קטע מתוכה שמבהיר את הגדרת המגן דוד בתחום שבו הוא פורח במאה השנים האחרונות: פירסום
ורשבסקי מגדיר את הלוגו כמאפיין חזותי של קבוצות בעלות אינטרסים משותפים, דתיים או לאומיים. כל סמל שקבוצה מאמצת לעצמה כאמצעי זיהוי והבחנה הוא ה"לוגו" שלה - והספר סוקר כמה מהלוגואים הבסיסיים ביותר בתשתית התרבות הוויזואלית: מגן דוד, חמסה, צלב, עלה תלתן ודגלי לאום. ורשבסקי מתאר את ראשיתו של המיתוג המסחרי עם תחילת המהפכה התעשייתית, ומגולל את הכרוניקה של הרעיון שעל פיו זהותם של תאגידים כלכליים מאורגנת סביב מותגים ולא סביב מוצרים.
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה