יום שלישי, אפריל 29, 2008

רקמה

תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב

התמונה היא באדיבות אבי רוטברט וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

תיאור שכתבה היוצרת: ההתחדשות שבאה לאחר המוות, נקודת המעבר בין קמילה לצמיחה הם אלו הרוקמים את מערכת חיינו. לפרח משמעויות רבות ושימושים רבים. מדוע אנו מניחים זרי פרחים על מצבות זיכרון? האם ליפות את המוות או לגרום לו להתחדש במקום אחר?

ביצירה "רקמה", מתאגדים זרי הפרחים הקמולים לפרח אחד, פרח החמנייה. הפרח פורץ קדימה פונה לשמש וגורם לזרעים ששרדו להבטיח המשכיות.

גודל העבודה: 80 X 80

טכניקה: הדפס על בד

אודות האמנית: מעצבת ואמנית, מרצה בכירה בשנקר, בעלת תוארM.A. בעיצוב, אוניברסיטת מידלסקס בלונדון.

צילום גטו ורשה, טלאי צהוב

התמונה היא באדיבות ג'ני גוטשלק וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

תיאור שכתב היוצר: היצירה מכילה את שמותיהם של 1692 קורבנות שואה. השמות לקוחים ממסד הנתונים של יד ושם. צללית הנער לקוחה מן התמונה המפורסמת "צילום גטו ורשה".

גודל העבודה: A2

טכניקה: אמנות ממוחשבת

אודות האמנים: ג'ניפר גוטשלק נולדה בדרום אפריקה וחיה כיום באוקלנד, ניו זילנד.

הרעיון ליצירה הוא של זאב ברקן, תושב ירושלים, חוקר סמלי המגן דוד והטלאי הצהוב שמפרסם את ממצאיו באתר האינטרנט "אלבום מגן דוד". זאב יזם תערוכה זו.ביחד עם רלי וסר.

תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב


התעללות נאצים ביהודי נושא טלאי צהוב

התמונה היא באדיבות חדווה אטלס בן-דוד וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

תיאור שכתב היוצר: עבודה על צילום מהגטו המתאר התעללות נאצים ביהודי

גודל העבודה: 4A

טכניקה: מעורבת

אודות האמן: אמנית ומורה למורים: בי"ס לאמנות ע"ש אבני, מדרשת בית ברל, סמינר לוינסקי.

תערוכות אחרונות: גלריה הקבוץ, בית האמנים ת"א, גלריה משרד בת"א, גלריה טובה אוסמן.

תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב


הישרדות

תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב

התמונה היא באדיבות גבריאל כהן וכל הזכויות עליה שמורות לו. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

תיאור שכתב היוצר: יצירה תלת ממדית; שילוב בין אלמנטים שונים שמתחברים זה לזה בעבודה ייחודית של האמן. העם היהודי היחידי מכל העמים ששרד מתקופת העת העתיקה ועד לימינו למרות שעבר רדיפות ופוגרומים יותר מכל עם אחר בהיסטוריה האנושית, וזאת בזכות האמונה בקדוש ברוך הוא ובתורתו. לא השתמשתי בצבע הצהוב כיוון שהצהוב מסמל את הסתכלות הנאצים אותנו. השתמשתי בצבע הלבן הטהור והנקי כיוון שהתקווה היתה לבנה להגיע לארץ ישראל הקדושה.

גודל העבודה: 100*120 ס"מ

טכניקה: שמן, גבס ובדים על בד

אודות האמן: גבריאל כהן, 45 , צפת, אמן רב תחומי המשלב בצורה ייחודית חומרים וטכניקות שונות בעבודתו. מציג את יצירותיו בתערוכות יחיד וקבוצתיות וכן בקביעות בגלריית "מעין האמנות" בעיר העתיקה בצפת.

צל עבר וצל הווה

תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב

התמונה היא באדיבות מיכל אשכנזי וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

תיאור שכתב היוצר: העבודה צוירה כמחאה על השימוש הציני שעשו המתנחלים בטלאי הצהוב. כניצולת שואה זה פגע בי עמוקות.

גודל העבודה: 110/80ס"מ

טכניקה: אקריליק על בד

אודות האמן: למדה אמנות באוניברסיטה חיפה ו 6 שנים בכיתות אמן. עד כה עשתה 16 תערוכות יחיד והשתתפה ביותר מ-25 תערוכות קבוצתיות. זכתה ל-4 פרסים בינלאומיים.

שואה

תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב

התמונה היא באדיבות מרים קוג'וקרו וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

גודל העבודה: 98/66

טכניקה: צבעי מים

אודות האמן: כבת למשפחה של ניצולי שואה הענן השחור של אותם הימים רדף אותי כל השנים עד היום. אני בת 62 ורק בשנים האחרונות הצלחתי לבטא את מועקת חיי.

דאכאו 1945

תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב

התמונה היא באדיבות מרים קוג'וקרו וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

תיאור שכתב היוצר: יום השחרור של המחנה

גודל העבודה: 49/90

טכניקה: הדפסה דיגיטלית

אודות האמן: כבת למשפחה של ניצולי שואה הענן השחור של אותם הימים רדף אותי כל השנים עד היום. אני בת 62 ורק בשנים האחרונות הצלחתי לבטא את מועקת חיי.

כף רגלי


התמונה היא באדיבות רעיה כהן וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג בס"ד החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר

תיאור שכתב היוצר: יום השחרור של המחנה

גודל העבודה: 40/50

טכניקה: מעורבת; שמן, זפת ואקריליק על בד

אודות האמן: צייירת ופסלת סביבתית

בוגרת מכון לאומנות פלסטית בת -ים

חברה באגודת הציירים והפסלים הארצית, וחברת הנהלת אומני חולון

מלמדת ציור ואומנות בסטודיו שלי בחולון

תערוכות יחיד וקבוצתיות בארץ ובחו"ל

האם ג'ני גוטשלק השפיעה על רשות הדואר

החותמת היא בצורת מגן דוד

דובוש מכפר עזה שלח לי חותמת אירוע שיצאה לאור אתמול. החותמת היא בצורת מגן דוד כאשר אותיות ההמנון מסודרות בצורה שדומה להצעה שהגשתי בשם ג'ני גוטשלק לרשות הדואר לפני כחצי שנה. אנרגיה טובה לא הולכת לאיבוד.

האם השפעתי על רשות הדואר

בול דואר ישראלי בצורת מגן דוד

דובוש מכפר עזה שלח לי בול זה שיצא אתמול וכתב אלי את הדברים הבאים:

מדובר בגליונית מזכרת - "התקווה - ההמנון הלאומי". מעצב ברוך נאה (ענת). המיוחד בגליונית המזכרת שהיא כוללת בול ייחודי המנוקב בצורה של מגן דוד. למעשה אפשר (אף כי לא נהוג) להוציא בזהירות את הבול מהדפית ואז ניתן יהיה לראות בול דואר ישראלי בצורת מגן דוד. זו הפעם הראשונה שדואר ישראל מנפיק בול (בתוך גליונית מזכרת) שצורתו מגן דוד.

להלן תשובתי לדובוש:

נדמה לי שהרעיון לניקוב המיוחד הוא שלי, או שחשבתי על אותו רעיון במקביל למחשבות של אנשי רשות הדואר. שלחתי אליהם לפני כחצי שנה עיצוב שעיצבתי עם ג'ני גוטשלק מניו זילנד לבול שכזה ליום העצמאות. העיצוב כלל את מילות השיר "התקווה" במיקרוגרפיה בצורת בלון. בכל אופן הצעתי להם את הבול בחינם. כל מה שרציתי זה שיהיה למדינתנו היקרה דבר כזה שיהיה ייחודי לה, דבר שאין בכל העולם, כך שאינני בא אליהם בטענות, והאירוע מבחינתי הוא הגשמה של חלום.

יום שני, אפריל 28, 2008

הטלאי הצהוב

הטלאי הצהוב, פיסת בד קטנה

התמונה היא באדיבות סבינה סעד וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

תיאור שכתב היוצר: הטלאי הצהוב, פיסת בד קטנה שהבדילה את היהודים וקיבלה משמעות ענקית וחורצת גורלות. לכן בחרתי לצייר את הטלאי בהגדלה כך שהבד קטן מלהכיל את כל גודלו של הטלאי. לו יכולתי הייתי מציירת אותו על בד בגודל אצטדיון שלם, אבל גם אז זה לא היה מספיק גדול בכדי להכיל את הזוועה הענקית שהטלאי מסמל.

גודל העבודה: 70x70

טכניקה: אקריליק על בד

אודות האמן: ילידת איטליה. לימודי אמנות במילנו ובמוזיאון ישראל, פרס שר החינוך והתרבות ליוצרים בתרבות יהודית. עיצוב כרזות עבור מרכז הסברה ומשרד החינוך ליום ירושלים ולשנת התיירות השלום. עיצוב ויטראז'ים לבתי כנסת. חברה באגודת המאיירים בישראל ובאגודת המיניאטורות. מלמדת בחוגים ובסדנאות בסטודיו.

אורנה אדורם: שואה

התמונה היא באדיבות אורנה אדורם וכל הזכויות עליה שמורות לה. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר.

 תיאור שכתב היוצר: הצהוב, הבושה, העלבון, השנאה והרוע מבצבצים בין אפר ודם.

 גודל העבודה: 70x100

 טכניקה: אקריליק על קנווס בשילוב חומרים

 אודות האמן: העבודות, אקריליק על קנווס בשכבות רבות בתוספת חמרי בניין הן שילוב בין חמרי הבניין התעשייתיים הבאים מעולם האדריכלות, לעולם המושגים והסמלים השאובים מעולם הרוח המועברים ביחד אל הבד.

אמנות ישראלית טלאי צהוב,


בשערייך ירושלים

טלאי צהוב מופיע על גבי מודעת הקיר
טלאי צהוב מופיע על גבי מודעת הקיר שמעל לראשו של הילד 
התמונה היא באדיבות זאב דקל וכל הזכויות עליה שמורות לו. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר

תיאור שכתב היוצר: הרכב של אלמנטים שנוצר לנגד עיני ברגע חולף תוך כדי סיור בכנסיות בירושלים

גודל העבודה: 50 על 70 ס"מ

טכניקה: שקופית צבע במקור 6 על 6 ס"מ, פילם אקטכרום פרופסיונל; סריקה ועבוד תמונה דיגיטלי; הדפסה דיגיטלית על נייר מצופה בלמינציה מאט


אודות האמן: יליד ירושלים 1935 מצלם כבר משנות החמישים, בצעתי מעבר מלא מחדר חושך כימי לעיבוד תמונה דיגיטלי בתחילת שנות האלפיים. עם התפתחות טכניקת ההדפסה הדיגיטלית היו לי מספר תערוכות יחיד בצילום והשתתפתי במספר תערוכות קבוצתיות. חבר באגודת הציירים והפסלים של ישראל סניף הנגב. חבר ומציג קבוע בבית האומנים רחוב האבות 55 בבאר שבע

לכל איש יש מספר

תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב

התמונה היא באדיבות רזי לבנת וכל הזכויות עליה שמורות לו. העבודה תוצג החל מערב יום השואה במשך חודש בבית יגאל אלון בצפת במסגרת תערוכה קבוצתית בנושא הטלאי הצהוב שאותה אוצרת רלי ווסר

תיאור שכתב היוצר: כבן לניצול שואה שמספר על ידו, צילמתי את הדודה שלי, ניצולת שואה, קוראת ספר על השואה

גודל העבודה: 60*40 

טכניקה: צילום מודפס על קנווס

אודות האמן

רזי לבנת (50) עורך דין ואיש עסקים, אדם רב-תחומי ורב כישרונות, צלם חובב שמצלם עשרות שנים בגלים של התלהבות ממקומות בהם ביקר ונהנה. נוסע מתמיד שמסתובב בעולם כשבחלק מהמקומות אינו מוציא את המצלמה מהנרתיק ובאחרים לא מחזיר אותה לנרתיק

מקור להשראה

מגן דוד אדום שמסמל את דמם של קרבנות השואה
לאחרונה קבלתי שתי מתנות מאמנים שיצרו אותן במיוחד עבורי והן בהחלט מעוררות בי הרגשה מיוחדת של נחת ושל תודה.

ג'ני גוטשלק מניו זילנד הייתה כל כך מרוצה מכך שעבודתנו המשותפת עומדת להיות מוצגת בערב יום השואה בתערוכה בנושא הטלאי צהוב בצפת עד שהכינה במיוחד עבורי עבודה שנקראת "ורד צהוב" שאותה יצרה באמצעות המחשב; במקביל העניק לי ד"ר מרטין קיזלשטיין עבודה ובה טלאי צהוב עשוי זכוכית שצומח מתוך מגן דוד אדום שמסמל את דמם של קרבנות השואה. התמונה צולמה בביתו כאשר העבודה עוד הייתה מונחת אצלו על הספה שבסלון.

ראו בהגדלה

יום ראשון, אפריל 27, 2008

בול המנורה

שורת מגני דוד כחולים

שורת מגני דוד כחולים על שובל בול המנורה שיצא לאור בשנת 1952

התמונה באדיבות דובוש מכפר עזה

הזמנה לתערוכה בנושא טלאי צהוב בצפת-1

אמנות ישראלית טלאי צהוב,

הטלאי הצהוב מעורר הזדהות עזה, לרוב עזה מדי, עם הפחד ועם הסבל של קורבנות השואה. עיבוד רגשות עזים אלה באמצעות יצירות אמנות מרכך מעט את הרשמים הקשים, ומאפשר לנו, הצופים ביצירות אלה, דרך נוספת, עקיפה, לזכור ולכבד את ששת מיליוני היהודים ואת חמשת מיליוני הלא יהודים שנספו בידי הנאצים במהלך תקופת מלחמת העולם השנייה.

משתתפים:

אבי רוטברד

אביבה ביגל

אולגה קושניר

אופיר נוה

אורלי שפיר

אורנה אדורם

בלה קפלן

בן רוטמן

גבי כהן

ג'ניפר גוטשלק

דיק בן דור

דניאלה קלאוזנר

זאב דקל

חדווה אטלס בן-דוד

חן פייפר

חנוך בן דוב

יוסי רגב

יעל אלקיים

מאיר סלומון

מיכל אשכנזי

מירי לביא

מרים קוג'וקרו

נורית איזק

סבינה סעד

עינת מאור

צבי נדב רוסלר

רזי לבנת

רחל בן חור

רלי וסר

רעיה כהן

שרית גורה

הזמנה לתערוכה בצפת 2

תערוכת טלאי צהוב
קולאז של יצירות האמנים המשתתפות בתערוכת "טלאי צהוב" בבית יגאל אלון בצפת בערב יום השואה 2008

יום שבת, אפריל 26, 2008

אמן ויצירה: צבי נדב רוסלר

אמנות ישראלית טלאי צהוב,
צבי נדב רוסלר ליד יצירתו "מלכודת עכברים" בערב הפתיחה לתערוכת
"אלבום מגן דוד"

אמן ויצירה: דיק בן דור

אלבום מגן דוד אמנות ישראליתדיק בן דור ליד יצירתו "בראשית" בערב הפתיחה לתערוכת
"אלבום מגן דוד"


זיוה רענן על התערוכה בבית העיתונאים

התייחסות של האמנים אל סמל מגן דוד

מתוך דברים שכתבה זיוה רענן ,על קבוצת האמנים "ולא הצלחתי להגיד"

הקבוצה עומדת להציג תערוכה ובה התייחסות של האמנים אל סמל "המגן דוד". הרעיון לתערוכה עלה בעקבות מחקרו של זאב ברקן על יצירות אמנות, שבהן הופיעה התייחסות כלשהי לסמל. כל אמן מבטא בדרכו את התייחסותו הייחודית אל הסמל.

הצילום של משתתפי ערב הפתיחה של תערוכת "אלבום מגן דוד" שנערכה ב"בית העיתונאים" בתל אביב ב- 17 באפריל 2008 הוא של שמעון המאירי וכל הזכויות עליו שמורות לו

יום שישי, אפריל 25, 2008

ליקוי לבנה במגן הדוד

מתוך כתבה של טלילה סטן משנת 2004

ביומים 8.11 ו – 9.11 ו התמקמו ששה גרמי שמיים, ביניהם השמש והירח, במרחקים שווים של כ- 60 מעלות זה מזה בגלגל המזלות ויצרו ביניהם מערך כוכבי נדיר – מגה מגן דוד. אך לא זו היתה הסיבה להתרגשות. מה שהפך את מבנה מגן הדוד, הנדיר לכשעצמו, למערך כוכבי חד פעמי, שלא ארע בהיסטוריה המתועדת מאז ומעולם, היה ליקוי הלבנה המלא שחל במגן הדוד שבעטיו, מעט לאחר השעה 3 לפנות בוקר ביום 9.11, נבלע אחד מקדקודי המגן הדוד בעלטה.

ליקוי לבנה במגן הדוד, ה-ללמ"ד

- פרוש אסטרולוגי:

ה-ללמ"ד ( ליקוי לבנה + מגן דוד ) הוא ארכי-סמל חידתי הצופן בחובו דבר והיפוכו, שהרי ה-ללמ"ד הוא שילוב של שני מגה-סמלים – סמלים מנוגדים של הצלה וחורבן: מגן הדוד סמל הטוב האולטימטיבי, ו ליקוי הלבנה אם כל חטאת, המתגלמת בדמותה הדמונית של לילית.
לכן ה-ללמ"ד הוא הסימבול האולטימטיבי של חופש הבחירה בין טוב לרע.
העובדה שסמל שמימי זה מופיע לראשונה בהיסטוריה עשויה לרמז על כך
שהוא סימן לאחרית הימים ולמה שמכונה במסורת היהודית "ימות המשיח".
אפילו שמו של סמל טעון זה, שם המורכב מראשי התיבות של
ליקוי לבנה מגן דוד , טעון במשמעות. ללמ"ד עם כל ההקשרים של לימוד וחינוך, ללמד לקח, לעמוד במבחן.

מתוך:

http://www.kan-naim.co.il/artical.asp?id=3358

פורסם בשנת 2003

בלילה שבין מוצ"ש ליום ראשון, יתחברו מספר גרמי שמיים למגן-דוד. למערך אסטרונומי זה מיוחסת אנרגיה עוצמתית לשינוי חלון הזדמנויות חיובי במיוחד לך ולכל אדם בארץ ובעולם. זהו ליל ירח מלא בשילוב ליקוי חמה. שילוב יוצא דופן של כוכבים המעניקים יחד מערך מגן דוד צורה מגינה ואנרגטית (כידוע, לכולנו)

חטיבה 7

התמונה (באדיבות אבישי טייכר) והטקסט מתוך ויקיפדיה בעברית ערך חטיבה 7
חטיבה 7, המכונה גם "עוצבת סער מגולן", היא חטיבת שריון סדירה, הנמצאת תחת פיקודה של אוגדה 36 ("עוצבת געש") בפיקוד הצפון של צבא ההגנה לישראל. סמל החטיבה כולל אלמנטים רבים מההיסטוריה שלה. הצלע העליונה של הסמל צבועה בצבעי דגל ישראל, החץ האדום מסמל את פריצת דרך בורמה על ידי החטיבה, הכוכב המופיע בו אינו אלא טלאי צהוב, לזכר המעפילים שגויסו לחטיבה מיד עם הגעתם ארצה במהלך מלחמת השחרור ונפלו בקרבות בלטרון.

מוזיאון השואה הקטן בעולם

דרור משעני כתב בעיתון הארץ על מוזיאון השואה הקטן בעולם...

הכומר ג'ו, או בשמו הסיני צ'ו צ'ו-אן, נולד לפני יותר מ-80 שנה במחוז טאי-נאן למשפחה אבוריג'ינית... ב-1998, בהשראה אלוהית, החליט הכומר ג'ו כי כדי לקדם את הבשורה, עליו להקים בטאי-נאן [טייוואן] מוזיאון לשואה. במשך שלוש שנים טרח על הקמת המוזיאון עם בנו, הכומר אלכס, ביקר במוזיאון השואה בניו יורק וביד ושם, סירב לקבל עזרה מאיש - וב-2002 פתח את המוזיאון, שאותו מכנה הכומר אלכס בגאווה "מוזיאון השואה הקטן בעולם"... החדר האחרון, שבו נוהג אלכס לסיים את הביקורים המודרכים שהוא עורך במוזיאון (בעיקר למורים שמסכימים לבוא לבקר בו), הוא מעין חדר תפילה. במרכזו, על סטנד מזכוכית מונחת נעל של ילד, ומתחתיה טלאי צהוב ועליו המלה Juif, הפריטים היחידים במוזיאון שהסכים לקבל, לדבריו, מיד ושם. סביב הסטנד הזה, המוקף גדרות תיל, ביקש אלכס מן האורחים לכרוע ברך ולשאת תפילה לשלום היהודים וישראל והעולם... האם הוא מספר משהו באמצעות המוזיאון והסיפור הזה גם על ההיסטוריה האבוריג'ינית, על ההיסטוריה של טייוואן? הוא אומר שכן: "גם לנו היתה שואה וגלות וכיבוש. ועכשיו אין לנו עצמאות. היהודים הם המודל שלנו".

כוחם של סמלים

המגן-דוד הוא דוגמה מצוינת לאיכויות המשתנות שיש לסמלים ככלל. כוחו של המסר שהם מקרינים מוענק להם פחות מכוח הרעיון המקורי שעל-פיו עוצבו ויותר בשל המשקע המשמעותי שנוצק בהם עקב השימוש שנעשה בהם באירועים היסטוריים. כזכור, בתחילת דרכו היה המגן-דוד חסר קונוטציות דתיות, מדיניות או חברתיות כלשהן. כוח רב-משמעות דבק בו דווקא עקב השימוש הנורא שעשו בו הנאצים במלים אחרות, המגן דוד שהחל דרכו כסמל חסר משמעות דתית הפך בהמשך למייצג של העם היהודי כולו.

מתוך: מקורותיו של דגל ישראל מאת אלכס מישורי
http://www.snunit.k12.il/heb_journals/katedra/62155.html

יום חמישי, אפריל 24, 2008

ערב הפתיחה של תערוכת אלבום מגן דוד

ערב הפתיחה של תערוכת אלבום מגן דודהצילום של משתתפי ערב הפתיחה של תערוכת אלבום מגן דוד

שנערכה ב"בית העיתונאים" בתל אביב ב- 17 באפריל 2008

הוא באדיבות שמעון המאירי וכל הזכויות שמורות לו

סימבול מפוקפק

מתוך: מקורותיו של דגל ישראל מאת אלכס מישורי http://www.snunit.k12.il/heb_journals/katedra/62155.html

ב-16 לאוגוסט 1948 התכנסה הוועדה לענייני הסמל והדגל לישיבה בהשתתפות המומחים האדריכל אבא אלחנני, הארכאולוג אלעזר ליפא סוקניק, הצייר ראובן רובין והאדריכל ליאופולד קרקואור... אלחנני התנגד למגן-דוד על הדגל הציוני. הוא טען כי בצורתו המקובלת הוא נראה חלש, והציע שהמגן-דוד לא יופיע בצורת שני משולשים משולבים אלא ככוכב בעל שישה קצוות 'אשר כלו מכוסה צבע'. סוקניק טען שהמגן-דוד 'אינו ולא היה אף פעם סמל יהודי'. אם החליטה הוועדה לכלול אותו בדגל המדינה, 'הרי זה נתון שאי אפשר לערער עליו; אך יש להימנע מהכללת סימבול מפוקפק זה.

הגביש החדש של אופירה אוריאל

גביש בצורת מגן דוד

התמונה של ציור גביש בצורת מגן דוד היא באדיבותה של הציירת אופירה אוריאל וכל הזכויות עליה שמורות לה. אופירה החלה לפתח כיוון חדש זה של מנדלות מגן דוד רק לאחרונה. בהצלחה, אופירה!

יום רביעי, אפריל 23, 2008

נאום הפתיחה

תערוכת אלבום מגן דוד
הצילום של פרופסור זמירה מברך נושאת את נאום הפתיחה בתערוכת " אלבום מגן דוד "
ב"בית העיתונאים" בתל אביב ב- 17 באפריל 2008
הוא באדיבות שמעון המאירי וכל הזכויות על הצילום שמורות לו