יום שני, מאי 21, 2007

ורד שומרון פביאן

אמנות ישראלית מגן דוד
התמונה היא באדיבות ורד שומרון פביאן
וכל הזכויות עליה שייכות לה
ורד שומרון כתבה לי
אני אמנית ישראלית המתגוררת מזה כשנתיים באזור סאן פרנציסקו. בארבע השנים לפני שהגעתי לכאן מהארץ עסקתי ברישום וציור של מגני דוד, ואת חלקה הגדול של הסדרה הזאת, שקראתי לה "קעקוע" הבאתי לכאן, והצגתי בקיץ בתערוכה באזור. בחצי שנה האחרונה כאן התחלתי לפתח סידרה חדשה בשם "שילוש" בה נוספו למגן דוד גם הצלב והירח, וגם אותה כבר התחלתי להציג בתערוכות קבוצתיות באזור
באתר שלי מופיעות עבודות משתי הסדרות... ודאי תחוש מסיור באתר שהנושא מאד משמעותי לי הן מבחינת האמנות אבל לא פחות, מבחינות פוליטיות וחברתיות


לעניות דעתי ההגדרה של ורד את המגן דוד כקעקוע בתודעה היא הגדרה מוצלחת במיוחד. מצד אחד ישנה כמות אדירה של מגני דוד בישראל ובעולם היהודי ומצד שני אני לא מכיר שירי ילדים על מגן דוד. כל זה מעיד על משהו שחקוק עמוק מאד בתודעה. אני מקווה שאיזה פסיכולוג חברתי יסביר מה בעצם קורה פה בצורה יותר מדעית


אין תגובות: