יום ראשון, ינואר 31, 2010

מגן דוד פלשתיני

תמונות תקריב של הפרחים המשושים והמגן דוד החבול חלקית מהצילום הבא
© צבי מסיני



משקופי כניסות למטה התנזים (שפורק) באל-בירה ובראשיהם פרחים משושים ומגן דוד
© צבי מסיני



בבית הקברות הסמוך למקאם אבו אל היג'א (שליד כאוכאב לדרום מערב לסח'נין) ניתן לראות מצבות עם בסיס בגובה המנוגד לחוקי האיסלם. על אחת מהן המופיעה בתמונות למטה, שהיא של בן משפחת אבו אל-הייג'א, חקוק מגן דוד שניסו למחקו על ידי מילוי החקיקה ומעל זאת חקוק וצבוע בשחור הכוכב המחומש שלידו חצי הסהר (שניהם סמלים מוסלמיים). רובו של המילוי כבר נשר וניתן עדיין לראותו בצלע השמאלית העליונה ובצידה השמאלי של הצלע העליונה של המגן דוד. 
© צבי מסיני



מגני דוד מעל חלון ודלת בית בדיר יאסין. הימני נראה כשיחזור ישראלי אחרי 1948
© צבי מסיני



כיתוב עם מגיני דוד מעל כניסה לבית נוסף בדיר יאסין. ניתן לראות בתוך מגיני הדוד את המילה "סולימאן" כלומר "חותם שלמה" הבא לתת הכשר מוסלמי לסמל היהודי. מאחר שבעלי הבית התעקשו להשתמש בסמל הבעייתי הם נאלצו לחתמו כ-"כשר לאיסלם".
© צבי מסיני


חותם שלמה פלשתיני במערב השומרון מקרוב
© צבי מסיני 2010



חותם שלמה פלשתיני במערב השומרון מרחוק
© צבי מסיני 2010



החוקר צבי מסיני מביא בספרו "ההתחברות" (הוצאת ליעד, מהדורה תשיעית 2010) עדויות רבות למנהגים יהודיים שנשתמרו אצל חלק מערביי ישראל ואשר מעידים על מוצאם היהודי הקדום.
מדרום לבית לחם שוכן שבט התעמרה שבניו (כארבעים אלף בתחומי ישראל ועוד כשבעים אלף בירדן) נוודים שאינם בדווים, משמרים מנהגים יהודיים שונים, ולכן, טוען מסיני, שההקסגרמה שמופיעה על כמה ממצבותיהם בהסוואות שונות, או עם סימני מחיקה, היא מגן דוד יהודי ולא חותם שלמה מוסלמי.
בתמונה הקסגרמה שתוכה סותת (לדעת מסיני לצורכי הסתרה) בבית הקברות ביישוב חירבת בית - תעמר שמצפון להרודיון ולתקוע.
© צבי מסיני
ראו בסירטון ווידאו
http://www.youtube.com/watch?v=z9SBo2E9Yi0

אין תגובות: