יום חמישי, אוגוסט 02, 2007

אני מאשים עקיבא קנט סגן

אני מאשים מגן דודהתמונה היא באדיבות עקיבא קנט סגן וכל הזכויות עליה שייכות לו. עקיבא קנט סגן קושר כאן בחכמה את ה"אני מאשים" של אמיל זולא מתקופת משפט דרייפוס
1890-1900
עם הטלאי הצהוב ומאשים בגרימת השואה לא רק את הגרמנים והנאצים אלא גם את הצרפתים ואת האנטישמים האחרים באשר הם
Akiva Kenneth Segan
www.holocaust-art.org
PO Box 1721, Seattle, WA 98111 U.S.A.
Phone: (206) 624-4154 e-mail: underwings@connectexpress.com
מתוך ויקיפדיה, ערך: אני מאשים
אני מאשים הוא מאמרו המפורסם של אמיל זולא בעיתון הצרפתי ל'אורור בשלושה עשר לינואר
1898
בו תקף בחריפות יוצאת דופן את התנהגות השלטון והצבא הצרפתיים כלפי אלפרד דרייפוס. המאמר הוא למעשה מכתב פומבי הממוען אל נשיא צרפת דאז פליקס פור, והמאשים את המעורבים במשפט בזיופי מסמכים, בחקירה מוטה ובעיוות דין... למאמר הייתה השפעה עצומה על דעת הקהל. אמיל זולא הועמד לדין ונגזר עליו עונש של שנת מאסר וקנס, אך התעוררות הפרשה הביאה לקביעת משפט חוזר לדרייפוס, שבסופו זוכה
ראו שם גם תמונה של המאמר המקורי

אין תגובות: