יום שישי, אוגוסט 31, 2007

עמילי גלבמן, משפט בייליס

אמנות ישראלית מגן דוד אנטישמיות התמונה היא באדיבות הציירת עמילי גלבמן
שכתבה לי אחרי שחזרה מהנחיית סדנת אמנות בנושא מגן דוד במחנה קיץ בארה"ב

אחרי שחזרתי היה לי צורך להתעסק בנושא האנטישמיות, חברים אמריקאים שהכרתי בקמפ סיפרו לי סיפורי אנטישמיות שקרו להם, וכמובן התקופה של הסיפור והצילומים של בייליס שאספתי, הזכירו לי את אבי והסיפורים סביב השואה. מימין החלק האבסטרקטי זה ההווה והעבר של החיים של היהודים בגלות , ההתייחסות המקודשת (למטה) של היהודים סביב דתם, והכאב הרב שהיא עשתה ועושה. הקיר הלבן (החלק הלבן)בשבילי זה העתיד האוטופי, המאוויים שלי לעולם טוב יותר, שנוכל לחיות יחד כולם (סמלים חרוטים של היהדות נצרות אסלם) בכבוד הדדי .

מתוך ויקיפדיה ערך: משפט בייליס
ב
2
באפריל
1911
נמצאה בסמוך לקייב גופתו של נער בן
12
בשם אנדריי יושיצנסקי. בידי השלטונות היה מידע על הרוצחים, אך הם בחרו להאשים יהודי ברצח וזאת על רקע החלטת הדומה השלישית להקים ועדה אשר תדון בביטול תחום המושב. יהודי בשם מנחם מנדל בייליס הואשם על סמך עדות שקר כי רצח את הנער כדי להכין מדמו מצות לפסח. בייליס נאסר, והועמד למשפט ב-
1913
על רקע הרצח והמשפט אורגן מסע הסתה כנגד היהודים

כל הזכויות שמורות
2007
Amili Gelbman
Visual Artist
0509283037

אין תגובות: