הפילוסוף והתיאולוג אליעזר ברקוביץ' בספרו אמונה לאחר השואה
מציג השקפה תורנית, המקדמת בברכה העלאת שאלות נוקבות על הצדק האלוהי. לשאול, היכן היה האלוהים בשואה - איננו מעשה של חילול השם. ההתרסה לנוכח העוול והאכזריות שהתרחשו בשואה היא מעשה של אמונה אמיתית. בניגוד בולט לנטייתם של רבנים ומנהיגים חרדיים דוחה ברקוביץ' כל צורה של צידוק הדין לאחר השואה, משום, שלדעתו, יש בכך העמדת פנים והתכחשות לאימי השואה ותוצאותיה. הוא רואה את עצמו ואת בני דורו, שלא חיו תחת אימת השלטון הגרמני-נאצי, כאחיו של איוב. ואמנם, מורשת איוב, שחווה ייסורים קשים מנשוא, על לא עוול בכפו, מחייבת גם אותנו שלא להשלים עם חוסר התכלית שבחורבן יהדות אירופה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה