תרגום הקטע הבא מאנגלית לעברית נעשה באדיבות הוצאת ראובן מס והוא לקוח מפרק ח בספרו של ד"ר אשר אדר: מגן דוד סמל עתיק של איחוד
בעשרת הדברות, אנחנו מוצאים הוראות יסודיות איך להתקדם. בדיברות אלה, שניתנו לנו על ידי אלוהים, ואשר מהוות מרכיב מרכזי של התורה, משתקפת פעם נוספת האחדות היסודית של דין וחסד. ידוע לכל שהלוח האחד עוסק במצוות שבין אדם למקום, בעוד השני עוסק במצוות שבין איש לרעהו. יש לציין כי התורה אומרת לנו על שני לוחות האלה בספר שמות פרק לכתובים משני עבריהם, מזה ומזה הם כתוביםהצד האחד משקף את הציווי החמור של הדיןלא תעשה לך פסל וכל תמונה, לא תרצח לא תגנוב וכוליואילו הצד השני משקף את החסד וניתן לפרש את הלוחות באופן שהעבד ששוחרר מבית העבדים מודרך על ידי רוח האללא תעשה לך פסל וכל תמונה; לא תרצח; לא תגנוב; לא תחמודעשר הדיברות עוסקות גם בדין וגם בחסד, והן מספקות הוראות ברורות באשר לדרך הנכונה. חסד אינו יכול לסתור את הדין. חסד הוא מצב של מודעות קבועה ושל הדרכה על ידי הנוכחות האלוהית. הרעיון הזה מתגלה בעצם המונח "מתן תורה". צרוף מלים זה אינו מדבר על נתינה חד פעמית של התורה בעבר המרוחק אלא על מתן תמידי של התורה, מתנה שיש לקבל בכל דור מחדשאנחנו יכולים עכשיו גם להבין מדוע התורה מדגישה שה' הוא אלוהינו. אנחנו לא צריכים לסגוד לכוחות הטבע, ולהתייחס אליהם כאל אמת מוחלטת; אנחנו לא צריכים לסגוד לטבלאות אסטרולוגיות, אלילים ולאלילות של פוריות, לכוח הפיסי של חיות, או לגוף האנושי, מתוך הנחה שבגוף בריא תשכון נפש בריאה באופן אוטומטי, וגם אל לנו לסגוד לאל המודרני של המדע כמי שיכול לענות לכל הצרכים האנושייםבכל הדברים האלה יש מידת מה של אמת. הם נועדו לעזור לנו, בתנאי שגישתנו אליהם נכונה. אך אם נצמד רק אליהם הם יהפכו לאדונינו ואנו נשאר "בלתי-מפותחים". הנפש האלוהית תישאר בפיגור או תקמול, ומה שיישאר ממנה יהיו רק קליפות אנושיות. נהיה כמו חיות עם מנת משכל כלשהילרוע המזל, ההיסטוריה האנושית סיפקה מספיק הוכחות לכך. על כל פנים מטרת הבריאה היא אדם בדמות אלוהים ולא התבהמות של בני אדם שהיא היכולת להשתמש בשכלו כבנשק המסוכן ביותראפשרויות מרובות של התפתחות מתגלות בתהליך הזה של יצירת אדם. זה נובע באופן חלקי מהרצון החופשי שלנו שאותו אנחנו יכולים להפעיל במסגרת חוקי הטבע והרוח שחלים על הבריאה. החיים עצמם, כמו גם המסר הכלול בכל הפרקים שאחרי תאור הבריאה, מראים את האפשרויות האלה בצורה בהירהלפיכך גם חיי האדם וגם המבנה של כתבי הקודש - שהם למעשה הספר של האדם ועולמו - יכולים להתפרש כמצייתים לתבנית האלוהית שתוארה בפרקים "משמעות המשולשים", ו"קוטביות.המגן דוד שלנו מהווה ביטוי מושלם להשתלבות של הפרקים הראשון והשני בספר בראשית ולמשמעותם, שכן שני המשולשים יכולים לייצג היטב האחד את האחדות של החומר והשני את האספקטים רוחניים של הטבע האנושי שלנו
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה