תרגום הקטע הבא מאנגלית לעברית נעשה באדיבות הוצאת ראובן מס, והוא לקוח מפרק ג (ה) בספרו של ד"ר אשר אדר: "מגן דוד סמל עתיק של איחוד". פרק זה דן במשמעות המשולשים שמרכיבים את המגן דוד
המספר שלוש ממלא תפקיד חשוב כמעט בכל אומה ותרבות, והוא מופיע בשיטות חשיבה שונות כמספר קדוש, סמלי או מיסטי. הוא יכול לתאר את מערכת יחסים שבין אב אם ובן בכל הקשר, אמיתי או אלגורי. בפילוסופיה ההינדית, הכוח הראשי, בראהם, הוא בעל שלושה אספקטים: בראהמה, וישנו, ושיווה, בורא, מקיים ומטהר. האי צ'ינג הסיני מתייחס להקסגרמות, כאשר בכל אחת מהן יש שתי טריגרמותניתן לתאר את התהליכים היצירתיים שלנו, בני האדם, על ידי משולש שווה צלעות. שלוש התכונות העיקריות שלנו הן: הרצון ליצור, הכוחות שנדרשים כדי ליצור, ומתן הכיוון, הסדר והצורה לכוחות האלה כדי שלא יישארו במצב של תוהו ובוהוהמספר שלוש הוא בעל משמעות גם בתנ"ך, שבו הוא מופיע בדרך כלל כמבשר על התפתחויות חדשות. בין הדוגמאות המוכרות יש את הדוגמא מספר בראשית שמפרטת את שלושת סוגי האור: האור האלוהי שנזכר בפסוק השלישי בפרק א, ושני המאורות שנזכרים שם בפסוקים יד' עד טז', המאורות אשר אמורים למשול ביום ובלילהלתיבת נוח יש שלושה מפלסים, ולנוח יש שלושה בנים: שם, חם ויפת, שהם לא רק האבות הקדמונים הפיסיים של הלאומים שלאחר המבול אלא שהם גם, כמו שנרמז בשמותיהם, הנציגים האב טיפוסיים של הרוח, הרגש והשכל, שהם שלושת האספקטים של טבע האדם. שלושת הצאצאים העיקריים של אברהם: ישמעאל, ישראל ועשו השפיעו על ההתנהגות הדתית והתרבותית של בני חם, בני שם ובני יפת בהתאמה לשלושת האורות על אף שיש יוצאים מן הכלל ארעיים כמו פרס המוסלמית או ארצות נוצריות באפריקה
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה