תרגום הקטע הבא מאנגלית לעברית נעשה באדיבות הוצאת ראובן מס והוא לקוח מפרק ח בספרו של ד"ר אשר אדר: מגן דוד סמל עתיק של איחוד.
התהליך של יצירת אדם, והפחת חיים בתוכו מיוחס למונח "ה' אלוהים". את התוספת של המונח "אדוני" למונח "אלוהים" בהחלט אין להבין כהוספת של אלוהים חדש חוץ שנוסף על האלוהים שהופיע בפרק הראשון של ספר בראשית. המונח "אדוני" מצביע על הממד של הרחמים שהוא ממד מכריע ספציפי של היוצר שהוא אחדכדי להבין את המידה האלוהית הזאת של רחמים, נשקול את המילה העברית לאדוני, ז"א הטטרגרמטון, שם שאין לנו אפשרות לבטא, וגם לא לתרגם, כי הוא כולל את כול מה שניתן לבטא במילים וגם את מה שמעבר למילים. יתר על כן, המבנה שלו נראה כעבר הווה ועתיד של שורש המלה להיות. אנחנו, בני אנוש, לא מסוגלים לבטא שלושה אספקטים אלה של זמן, או, לחשוב על שלושת המושגים האלה באופן בו זמני, ועוד פחות יכולים אנחנו להעיז לבטא את שם ההוויה, ולכן לעיתים קרובות אנחנו מסתפקים בכינוי "השם". ואמנם, ביטוי זה מבטא את שני האספקטים: כינוי ועצם הדבר- ולכן אנו עושים דבר לשמואנחנו מוצאים את אחד הפירושים הכי עמוקים של המובן של שם ההוויה כאשר השם מתגלה למשה במליםאהיה אשר אהיהמשפט זה מדגיש את העתיד בהתאם לתוכנית האלוהית. הסבה זו של שם ההוויה לזמן עתיד אינה מצמצמת כמובן את האלוהות למימד כזה או אחר של זמן. הזמן כשלעצמו אינו כוח, ולכן אינו נכלל באלוהות. אלוהים כנראה רוצה לחנך ולגדל אותנו, כפרטים וגם כיחד, בתהליך תלוי-זמן שיחול על הטבע הרוחני והגשמי שלנו, באופן דומה לצורך של כוחות פיזיקליים לפרק זמן מסוים כדי לפעול את פעולתםזה מתברר בפסוקים ובפרקים שאחרי ההתגלות בסנה הבוער באש, המתארים את היציאה ממצרים, את קבלת התורה בהר סיני, ואת השנים במדבר כתהליך של לימוד ושל הכנה לכניסה לתוך ארץ היעד, שהיא המקום המהותי בשביל להוציא לפועל את הלימוד האלוהי. כל זה קורה במידת החסד האלוהית. ההיסטוריה של עם ישראל משרתת כדוגמא לכל המין האנושי; אלוהי ישראל מסמל את האיחוד של הרצון האנושי עם הרצון של אלוהים, שהוא הבורא של הכולתהליך זה ניתן להמחיש על ידי יישום המשפטאהיה אשר אהיהעל עץ החיים של הקבלה או על המגן דוד. מאחר ונבראנו בצלם אלוהים, ומאחר ואנו אמורים לגדול אל תוך הדמות שלו, אנחנו יכולים להסיק שאנחנו אמורים להיעשות מה שנהיה על ידי רצון האל, או להפך, שהשם רוצה שתכונותיו האלוהיות יבואו לידי ביטוי מלא באמצעותנותהליך דו סטרי זה מסומן גם על ידי המלה "אשר" שמופיעה בפרשת ההתגלות בסנה הבוער. מובנה היסודי של המלה "אשר" הוא להתקדם, לפסוע קדימה. כאשר אנחנו מיישמים את ההתגלות בסנה הבוער על העץ של הקבלה, אנחנו צריכים לשים את שתי ההופעות של המילים אהיה שבפסוק "אהיה אשר אהיה" פעם אחת במעוין העליון ופעם שניה במעוין התחתון ואת המלה, אשר, עלינו לשים במעוין המרכזי והמקשר של ספירת תפארת. כאשר מיישמים את ההתגלות בסנה הבוער למגן דוד אנו יכולים להציג בכל אחד משני המשולשים את המלה "אהיה", ואילו במרכז לשים את המלה "אשר" ואת מה שהיא משדרת
אין תגובות:
הוסף רשומת תגובה